Дистанційне навчання

Середа 28. 02
Літературне читання
Тема. Вступ до розділу. Тарас Шевченко «Не цурайтесь того слова…» Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує»
Тарас Шевченко, з'явився на світ 25 лютого 1814 року (9 березня за новим календарем). Він був третьою дитиною в сім’ї кріпаків, що проживали в селі Моринці, Київської губернії. В сімейних переказах, які малий Тарас надовго запам’ятав, розповідали також про дідусів та прадідів, котрі служили запорожцями, й воювали у визвольних війнах XVII–XVIII століть.
Батько Григорій, та мати Катерина працювали на панщині, тож доглядала малого поєта сестра Катерина. Розповідали, що юна Катерина часто лишала Тараса самого. Посадить бува малого в якусь ямку, та й побіжить до подруг. Аж як із поля повертається череда – підбіжить назад, а малеча плаче й руки до неї тягне.
В 1816 році Шевченкова сім’я переїхала до села Керелівка, малої батьківщини Тарасового батька. Більшість дитинства Тараса пройшла в цьому селі, там народилися й його сестри Ярина та Марійка.
Розповідали, що малий Тарас якось зник, а потім приїхав разом з чумаками. І того ж вечора розказував брату що бачив стовпи, які тримають небо там де сонце сходить.
Тарас Шевченко любив ходити до діда, котрий часто розповідав про гайдамаків, про Залізняка чи Гонту. Ті часи, коли горіли панські хати, потім виражалися в снах Тараса, та його творах.
У 8 років Тарас Тевченко подався вчитися грамоти в тамтешнього дяка. В той же час вперше ознайомився з творчістю українського філософа – Григорія Сковороди. Приблизно тоді ж було створено картину «Коні. Солдати»
В 1823 мати Тараса – Катерина Шевченко померла, й йому прийшлося покинути школу, щоб доглядати за меншими. Коли ж батько знову одружився (того ж року), в хаті почалися часті сварки. Мачуха-вдовиця погано ставилася до чужих дітей, бо ж свої мала. 
Згодом, від другого шлюбу батька народилася ще одна сестра – Марія. А невдовзі (всього рік потому) Григорій Шевченко заслаб та помер. Мачуха переїхала назад до Моринців.
Тарас повернувся до школи, куди прислали нового дяка - Богорського. Той був дуже вчений, але лютий п’яниця. Ставився до Тараса він вкрай погано, хлопчина більше працював на дяка ніж вчився, але все одно був часто битий. Не витримавши знущань малий Шевченко втік від Богорського, й подався на пошуки вчителя маляра. По декілька днів він у вчителів з навколишніх сіл, до яких наймався в наймити. В той же час, Тарас познайомився з першим коханням - Оксаною, дівчиною яка була йому подругою, і яку він часто з теплотою згадував, в тому числі й в своїх творах.
Завдання
1.Самостійно прочитати твір А. Лотоцького «Малий Тарас чумакує» (с. 131-133)
-Які нові факти з життя Тараса Шевченка ви дізнались?
-Чому Тарас так хотів чумакувати разом з батьком?
-Де жила сім’я Шевченків?
-Скільки років було Тарасику, коли він чумакував?
-Куди найбільше мріяв потрапити Тарас? Чому?
-Які картини малювала його дитяча уява?
Уявіть, що ви зустрілися у степу з Тарасиком, про що б ви у нього запитали?
Перекажіть прочитаний текст.
Дати письмову відповідь на питання:
-Які риси характеру хлопчика виявились у його розмові з батьком?
2. За бажанням вивчити вірш «Не називаю її раєм» напам’ять.
Українська мова
Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Навчальний переказ.
Завдання виконувати у зошиті з розвитку мовлення («Подружися зі словом»).
Словникова робота
Детальний  переказ- це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту.
Прочитати текст у зошиті.
Назвіть зачин, основну частину і кінцівку тексту.
Про що йдеться в основній частині тексту?
Які орфограми зустрілися в тексті?
Які правила слід згадати, щоб грамотно написати переказ?
Прочитати ще раз текст.
Написати переказ.
Основи здоров’я
Тема. Безпека велосипедиста.
Загадка
Двоє ніг у швидкого коня, має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня, хоч і добре натомлюю ноги. (Велосипед.)
Велосипед — транспортний засіб, зручний і доступний для дітей і дорослих.
Велосипед винайшли раніше, ніж мотоцикл і автомобіль. Близько 500 років тому видатний учений, винахідник, художник Леонардо да Вінчі зробив креслення велосипеда. Але ніхто його не зумів виготовити.
Перші велосипеди дуже відрізнялися від сучасних, вони були дерев’яні і більше нагадували самокат. Перша бігова машина, схожа на велосипед, з'явилася, у XVII ст. у Німеччині. Педалей у нього не було. Той, хто їхав, відштовхувався від землі ногами, а потім піджимав їх і їхав за інерцією. Через деякий час придумали педалі, якими крутили переднє колесо, що було набагато більшим від заднього. Пізніше зробили триколісний велосипед, але колеса залишаються дерев’яними. А називалися велосипеди дуже по-чудернацькому: і костотряс, і павук.
- Як ви думаєте, чому велосипед мав назву костотряс?
(Колеса були дерев'яними і на твердій дорозі, по камінні дуже трясло.)
Павуком називали велосипед, у якого спереду було велике колесо з багатьма тоненькими спицями, яке нагадувало павутину.
Сучасний тип велосипеда з'явився в Україні в XIX ст. Промисловий випуск велосипедів було розпочато у 1923 р. на Харківському велосипедному заводі.
Тепер велосипед зручний, легкий і красивий. В Україні багато таких велосипедів виготовляють у Харкові, Львові та інших містах. 
Сьогодні велосипеди є на будь-який смак — дитячі, жіночі, спортивні, дорожні, туристські, вантажні, циркові, гідровелосипеди. У світі існує понад 15 тис. різних велосипедів. Загалом велосипеди обладнані двома колесами, рамою, сидінням, кермом, ліхтарями. Дуже оригінальні велосипеди — тандеми. У них кілька сидінь на одній рамі і стільки ж педалей, кожен із велосипедистів крутить свої педалі, але кермо повертає перший головний велосипедист.
Читати статтю «Екіпіровка велосипедиста» (с. 107)
Знаки, які треба знати велосипедистові:
- Рух на велосипеді заборонено.
- Доріжка для велосипедистів.
- Доріжка для пішоходів і велосипедистів.
Хвилинка-цікавинка
● В Індії можна побачити велосипед із невеликим критим возиком, у якому вміщається один-два пасажири.
● У Данії створено веломашину, на якій одночасно може їхати 35 осіб.
● У Чехії сконструйовано велосипед, що їде догори по східцях.
Запам’ятайте! Захисний шолом — найкращий головний убір для велосипедиста.
Тест 
— Позначте правильні відповіді.
1) Перевірка справності велосипеда включає:
а) гальма;
б) фари;
в) кермо;
г) миття велосипеда.
2) їздити на велосипеді по проїжджій частині можна з:
а) 18 років;
б) 10 років;
в) 14 років;
г) 16 років.
3) Небезпечно кататися на велосипеді по проїжджій частині:
а) не тримаючись за кермо;
б) особам від 14-річного віку;
в) з несправними гальмами;
г) знявши ноги з педалей.
Робота над прислів'ями
• Їдь тихо — облишиш лихо.

• Найкращий маршрут — той, який найбезпечніший.
Математика
Ділення числа на рівне йому число. Розв’язування задач.
1.     Усні обчислення
— Знайдіть значення виразів.
63:7 + 1
63:9 + 1-1
68:9-1 + 1
 (81 : 9 + 1 -1) - 9
(81: 9- 1 + 1): 2
82-0 + 45
38-0 + 46 + 20
0 • 94 + 460 + 200
(55 • 0 + 25): 5
0 • 66 + 240 + 760
2.При діленні числа на рівне йому число в частці отримуємо 1
а : а = 1
Обчислити вирази
56:56          38:1           (12 + 7: 7)+ 64             (71-8-4) +19 : 19       
54:6-3 + 63:63              (72 : 8 + 45:45): 5                  (63 : 9 + 56 : 8): 1   
3.Робота з підручником.
4. Розв’язати логічну задачу

У сім’ї четверо дітей: Сергійко, Іринка, Івась та Галинка. їм 5; 7; 9 і 11 ро¬ків. Скільки років кожному із них, якщо один з хлопчиків ходить у дитячий садок, Іринка молодша за Сергійка, а сума років дівчаток ділиться на 3?


Фізична культура
Загальнорозвивальні вправи зі скакалкою.
Рухлива гра з довгою скакалкою.
Завдання:
Вправа 1. В.П – О.С : скакалка внизу, складена вчетверо (Мал. 1). 1 – руки вгору; 2 – піднятися на носки, прогнутися і потягнутися – вдих; 3-4 – в.п. – Видих. При русі рук вгору дивитися на скакалку. Руки прямі, скакалка натягнута.
Вправа 2. В.П : ноги на ширині  плечей, скакалка внизу, складена вдвічі (Мал. 2). 1 – руки вперед в сторони, поворот тулуба вправо; 2 – В.П.; 3- те саме з поворотом вліво. 4 – В.П.  Під час повороту плечі не опускати, ноги з місця не зрушувати. Дихання довільне, без затримки.
Вправа 3. В.П ноги нарізно на скакалці; скакалку тримати вільно за кінці (Мал.3). 1 – нахил вліво, ліва рука, згинаючись, натягує скакалку – видих; 2 – випрямитися, опускаючи ліву руку вниз – вдих; 3-4 – те ж в інший бік. При нахилах ноги не згинати, голову не опускати і тулуб не повертати, вага тіла розподілити рівномірно на ноги.
Вправа 4.  В.П.: ноги разом; скакалка за головою, складена вчетверо, руки до плечей (Мал. 4). 1-3 – нахил вперед, руки вперед – видих; 4 – випрямитися, відводячи плечі назад, – вдих. В.П. При нахилі ноги не згинати. Амплітуду рухів збільшувати поступово.
Вправа 5.  В.П.; скакалка внизу, складена вчетверо (Мал. 5). 1-2 – переступити через скакалку; 3-4 – В.П.; 5-6 – те ж іншою ногою.; 7-8 В.П. Під час   виконання вправи потрібно піднімати коліно високо, при цьому дуже низько не нахилятися.
Вправа 6.   В.П.: сидячи, із зігнутими ногами; скакалка на підлозі збоку (Мал.6). 1-2 – поворот кругом обличчям до скакалки, в упор стоячи на колінах; 3-4 – тим же способом повернутися у В.П. При повороті спиратися на прямі руки.
Вправа 7.  В.П.: ноги разом; скакалка за спиною. Біг на місці стрибками з лівої ноги на праву, обертаючи скакалку вперед (Мал.7). Кілька стрибків через скакалку виконуються з правої ноги, а потім з лівої. Спину тримати прямо, голову не опускати, вправу виконувати без напруги. Після стрибків перейти на ходьбу.
Комплекс ЗРВ зі скакалкою



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дистанційне навчання 30.04