дистанційне навчання 18.05
18.05
Навчання грамоти
Читаю про домашніх
тварин. Робота з дитячою книжкою. Оксана Іваненко «Кошенятко Няв-Няв»

1.Опрацювання оповідання Оксани Іваненко «Кошенятко
Няв-Няв».
Якось уранці забула маленька дівчинка налити молока
своєму кошеняті. Кошенятко було голодне. Воно хотіло попросити молока у
дівчинки. І раптом забуло, як треба просити. Вибігло воно на подвір'я і гірко
заплакало. На подвір'ї зустріло корову.
— Чого ти плачеш, бідне кошенятко? — питає корова Зорка.
— Ну, як же мені не плакати, — каже кошенятко, — я таке
голодне, а не знаю, як попросити їсти. — Та це дуже просто, — каже Зорка, — я
тебе навчу. Ти скажи: м-у-у, тебе й нагодують.
— Ні, — каже кошенятко, — це корови так просять. І
побігло далі. Коло воріт стояло лоша.
— Чого ти плачеш, бідне кошенятко?
— Як же мені не плакати? — каже кошеня, — я голодне, а не
знаю, як просити їсти.
— Це дуже просто, — каже лоша, — скажи: гі-гі-гі, тебе й
нагодують. Я завжди так прошу.
— Ні, — каже кошенятко, — це коні так просять, кошенятка
інакше повинні просити. І побігло далі. А назустріч йому півень.
— Котятко, котятко, чого ти плачеш?
— Та як же мені не плакати, каже кошеня, — я їсти хочу, а
не знаю, як треба просити.
— Ну, я тебе навчу, — каже півник, — ти закричи:
«Ку-ку-рі-ку!» — ось і все. Я завжди так прошу. — Ні, — каже кошенятко, — це
тільки так півні співають.
І побігло далі. Прибігло до комори. А назустріч звідти виходить
великий чорний кіт.
— Чого ти, кошенятко, плачеш?
— Як же мені не плакати — їсти дуже хочеться, а я забуло,
як попросити їсти.
— Та ти скажи: няв-няв, — відповідає чорний кіт. Згадало
кошенятко, зраділо і побігло просто до дівчинки.
— Няв-няв, — занявчало воно так голосно, ніби старий
чорний кіт.
— Що ж це таке? — схопилася дівчинки за голову. — Я ж
забула молока дати кошеняті!
Вона взяла мисочку і аж по самі вінця наповнила молоком.
А кошенятко аж до денця вилизало.
Запитання
-
Про
кого йдеться у творі?
-
Я
можу помилитися, але, здається, кошенятко дуже хотіло їсти?
-
Чому
кошеня було голодним?
Чим можна годувати кошеня?
-
Чому
кожен із тварин хотів допомогти кошеняті?
-
Як
ви доглядаєте за тваринами?
2. Гра «Хто що їсть?»
-
Що їсть коровка? (Траву.)
-
А хто любить гризти моркву? (Заєць.)
-
Хто любить молочко? (Котик.)
-
Кому належить кісточка? (Собаці.)
-
Хто клює зерно? (Курка.)
-
Кому варять кашу? (Свині.)
Одного разу художник вирішив намалювати ліс. «Що таке
ліс? — розмірковував він.— Звісно, ліс — це дерева».
Я досліджую світ
Тварини влітку.
1.Було це дуже давно. У синіх морях, на високих горах, у дрімучих лісах, під
пухнастими хмарами, на красивій родючій землі є велике Царство тварин. Мешканці
цього Царства живуть у казкових палацах. І
зараз ми з вами завітаємо до одного з них.
- А куди
саме ми з вами завітаємо ви дізнаєтеся відгадавши загадку.
Навесні веселить,
Влітку холодить,
Грибами, ягодами обдаровує,
Восени засинає,
Навесні знову оживає. (ЛІС)

І він намалював дуби, ялини, сосни, куші ліщини, зелену
траву і яскраві квіти. а в куточку картини він намалював маленького чоловічка з
довгою бородою — дідуся-лісовичка. Бо ж який це ліс без лісовичка?
Повісив художник свою картину на стіну, помилувався нею і
кудись поїхав. Коли за деякий час він повернувся, то на картині побачив лише
чорні стовбури дерев.
— Що трапилося з лісом? Чому він пропав? — жахнувся він.
— Ти забув намалювати гриби,— озвався дідусь-лісовичок.—
Без грибів не буде лісу.
Художник взяв пензля й намалював знову дерева й кущі,
траву, квіти, а серед трави — гриби. Проте ліс продовжував усихати.
— Це тому, що у твоєму лісі немає комах,— зауважив
лісовичок.
Художник знову взявся за пензля, і на квітах та листячку
з’явилися
Яскраві метелики і моторні жуки.
— Ну, нарешті, все в порядку, — вирішив художник і, ще
раз помилувавшись картиною, знову кудись поїхав.
А коли він невдовзі з’явився, то не повірив власним очам:
на місці розкішного килима з квітів і трав була лише оголена земля. І дерева теж
були голі, неначе взимку.
Художник підійшов ближче... і вжахнувся. Весь ліс було
вкрито товстим шаром гусені та жуків.
Навіть лісовичок з острахом відсунувся на край картини і
вигляд мав дуже засмучений.
— Це ти в усьому винний! — заволав художник.— Ти наказав
мені намалювати комах. а вони з’їли весь ліс! Що ж робити? Невже я ніколи не
зможу намалювати справжній ліс?
— Ніколи,— мовив лісовичок,— якщо не намалюєш птахів.
Тому, що справжній ліс не може існувати без птахів.
Художник не сперечався, взяв пензлі, фарби. Він знову
намалював дерева, кущі, траву і квіти. Під деревами й у траві він хитро
замаскував гриби, на листя посадив метеликів, бджіл і бабок, а на гілках
з’явилися веселі птахи. Працював він довго. Та, коли йому здалося, що роботу
закінчено, лісовичок мовив:
— Мені затишно у цьому лісі. Однак я не хочу, щоб він
знову загинув.
— Але чому ж він тепер може загинути? Адже в ньому все є!
— Не все,— сказав лісовичок.— Намалюй жабу і ящірку.
І художник намалював жабу та ящірку. І ще різних звірів.
Він закінчив роботу, коли надворі було темно. Художник
хотів запалити світло, аби побачити, що ж у нього вийшло, та раптом почув якісь
шерехи, форкання, тріск гілок.
— Ось, нарешті, це справжній ліс,— почувся із темряви
голос дідуся-лісовичка. Тепер він буде жити. Тому що тут є все: і дерева, і
гриби,і квіти, і тварини. Це — ліс.
Художник запалив світло й уважно подивився на картину.
Але лісовичок десь подівся.
А може, він просто причаївся у траві або сховався у
кущах. Може, він заліз на дерево, і його не видно було серед листя. Та він міг
заховатися в лісі де завгодно. Адже там живуть тисячі й тисячі мешканців, яких
неможливо побачити! Але всі вони неодмінно знаходяться в лісі.
2. Гра «Відгадай тварину за описом»
Хто на гілці шишки гриз
І кидав недоїдки вниз?
Хто по ялинках спритно скаче
Хто в дуплі горіхи ховає,
І на зиму сушить гриби?
(Білка)
* * *
Всю ніч літає –
Щойно сонце виглядає
Швидко в дупло спати лягає
(Сова)
* * *
Цілий день довбає стовбури
(Дятел)
* * *
Сірою шерстю увесь заріс
У зайцях він знає толк
Злий голодний сірий…
(Вовк)
* * *
Він ховається в барліг.
І до теплої весни
Поринає він у сни.
(Ведмідь)
* * *
А взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко стрибає.
(Заєць)
* * *
В темнім лісі проживає,
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?
(Лисиця)
3. Робота за підручником
Зачитування тексту "Тварини влітку" на ст. 74
Опрацювання малюнків на ст. 74-75
4. Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=lIPs843s660
https://www.youtube.com/watch?v=0ozf0X9tuN
Математика
Моделі до задач. Порівняння
чисел
1. Перегляньте відео "Задачі
на різницеве порівняння. Як розв'язувати задачі на різницеве порівняння"
2. Каліграфічна хвилинка.
Прописати 1 рядок цифри 8.

3. Робота за підручником-с.121.
Завдання 2, 5 -
письмово, інші - усно.
4. Робота в зошиті- с.46
Коментарі
Дописати коментар