Дистанційне навчання 24.04

24.04
Я досліджую світ
Чемним треба бути скрізь. Складання словничка ввічливих слів. Як поводитися за столом

Маленькі чомучки: Виховна година "Подорож в країну Ввічливих слів"

Чемна людина. Що означає бути чемним?: Чемність

















1.Щоб дружньо працювалось у гурті, щоб у родини панувала злагода, люди повинні бути уважними одне до одного і ввічливими. Бути чемними і вихованими не завжди легко. Особливо коли хтось: однокласники, друзі, сусіди, герої мультфільму – подають поганий приклад.
- Кого можна назвати справжнім другом?
Перегляд мультфільму

https://www.youtube.com/watch?v=pI2hBi7E2c8

2.Розповідь

    Вулицею йшли двоє перехожих: дідусь, якому виповнилось 65 років, і хлопчик - учень 3 класу. Дідусь ніс в руках портфель, книжки і великий згорток. Одна книжка впала.
 - У вас впала книжка! - закричав хлопчик, наздоганяючи дідуся.
 - Невже? - здивувався він.
 - Звичайно, - пояснив хлопчик. - У вас було три книжки, плюс один портфель, плюс один пакет - всього п'ять речей, а залишилось чотири.
 - Я бачу, ти добре знаєш додавання і віднімання, - сказав перехожий, ледве піднімаючи книжку, що впала. - Але є правила, яких ти ще не вивчив.
 - Які це правила?
 - Отже, сьогодні ми розпочинаємо вивчати правила культурної поведінки: правила доброти, ввічливості, скромності, спілкування, поведінки в громадських місцях. І помандруємо у Країну Ввічливості.
3.Нова тема.
 1. Казкове місто Ввічливості
- За неозорим полем, за дрімучим-дрімучим лісом, за далекою-далекою дорогою, за цукровою горою є місто.
   От якби ви, діти, раптом опинилися в ньому! Ви б дуже здивувалися.
   Будинки тут складені із шоколаду. Дахи - з льодяників. У кожному будинку віконниці із кренделів. І живе там у високій башті, під розмовляючим годинником, у маленькій кімнаті за різнокольоровим віконцем найосвіченіша  на білому світі Фея. Вона із шоколадною медаллю закінчила Академію Всіх Чарівних Наук. Звуть її Фея Добридень.
    Жити-проживати в цьому місті велика втіха. Усі жителі тут казково ввічливі.
    Навіть собаки соромляться тут голосно гавкати. А цуценята простягають лапу всім, хто приходить, щоб привітатися. Горобці не сміють тут битися... Це най-найввічливіше місто з усіх казкових міст на білому світі й говорять тут най-найввічливішими словами.
    Чи сподобалось вам це місто?
2. Бесіда
    - Є слова дуже важливі, вагомі - Батьківщина, Україна, мир. Є рідні і близькі - мама, тато, дідусь, бабуся, брат, сестра. А є ще ввічливі слова, які називають "чарівними".
  - Які ви знаєте ввічливі слова?

ввічливі слова












3. Робота над прислів'ям
 - Пояснити, як ви розумієте прислів'я.
   Від теплого слова і лід розмерзає.
   Добре слово краще за цукор і мед, а скажеш - усім приємно.
   Слово -  не горобець, випустиш - не  піймаєш.
    - Не лише дітям, а й дорослим хочеться, щоб усі їхні друзі, і всі сусіди, і навіть, зовсім незнайомі перехожі завжди ставилися до них уважно, по-доброму.
     І весь секрет у тому, що тільки до ввічливої, вихованої і доброї людини сторонні люди завжди ставляться  по-доброму. Тільки таку людину люблять, поважають. І у неї є вірні і надійні друзі.
4. Робота з підручником
 Підручник (ст.60 - 61)
ІV. Закріплення вивченого
1. Гра "Світлофор"
Ввічливо - зелений колір.
Неввічливо - червоний колір.

ü  Під час розмови розмахувати руками.
ü  Голосно  розмовляти, кричати, верещати.
ü  Поступатись дорогою старшим і дівчаткам.
ü  Показувати на когось або на щось пальцем.
ü  Перебивати розмову дорослих або ровесників.
ü  Говорити погано про відсутніх.
ü  Грюкати дверима.
ü  Вітатися,  усміхаючись.    
2. Ситуативні завдання.
 - Як спитати перехожого, як пройти в бібліотеку, магазин?
 - Двоє учнів ідуть вулицею. Один із них вітається зі   знайомим. 
   Чи повинен привітатися і другий учень, який  його не знає?
 - Ти виходиш з  автобуса на наступній зупинці. Як ти звернешся  з проханням пропустити тебе до виходу?
 - Одна учениця дає іншій ручку. Як ви гадаєте, що сказали дівчатка одна одній?
 - Складіть розмову по телефону. Ви телефонуєте другу (подрузі), а слухавку взяла мама.
3. Зачитування правил ввічливості
  - Добра Фея написала нам основні Правила ввічливості.

ü    Пам'ятай! Ввічливість - вміння поводитися так, щоб іншим було приємно  з тобою.
ü    Будь завжди привітним, вітайся при зустрічі, дякуй за допомогу, прощайся.
ü    Не примушуй за тебе хвилюватися, ідеш - скажи куди і коли повернешся.
ü    Не капризуй, не бурчи! Твоє капризування може зіпсувати настрій іншим.
ü    Якщо когось випадково штовхнув - вибачся.

- Склади словничок ввічливих слів.
А в цьому тобі допоможе наступний відеоролик.
https://www.youtube.com/watch?v=ZMfa9q2vD0c

Правила поведінки дітей за столом


pravila_etiketu_za_stolom_dlya_ditei.jpg (46.75 Kb)

Всі ми пам'ятаємо, як наші мами день у день, як молитву, вимовляли за столом ці слова: «Не плямкай!», «Не крутись!», «Не грайся з їжею!», «Не говори з набитим ротом!», «Ретельно пережовуй!». Ви ж навчилися цьому, значить і ваші діти повинні знати і дотримуватися цих правил.
  • Постава пряма, лікті на стіл не ставимо, але кисті рук обов'язково повинні бути на столі, а не під ним.
  • Не можна кричати, співати за столом, багато розмовляти (а тим більше з набитим ротом).
  • Не можна лізти руками в тарілку і гратися з їжею. Хліб брати тільки руками.
  • Не можна плямкати і голосно сьорбати, потрібно набирати в ложку трохи їжі, щоб можна було прожувати її із закритим ротом.
  • Їсти потрібно, не поспішаючи, ретельно пережовуючи їжу. Випльовувати, а тим більше плюватися їжею суворо забороняється, і такі моменти повинні присікатися відразу.
  • Потрібно з'їдати всю їжу, яка лежить у тарілці. Це правило дитина може виконати лише в тому випадку, якщо мама поклала йому правильну порцію, тобто стільки, скільки може з'їсти малюк. Краще покласти менше і потім дати дитині добавку, ніж привчати до переїдання.
  • Забруднені ротик і ручки потрібно витирати серветкою після кожного прийому їжі.
  • Після кожної трапези обов'язково потрібно сказати «Дякую» тому, хто цю їжу купив і приготував.
  • Залишатися за столом потрібно до тих пір, поки всі не закінчать трапезу і не встануть з-за столу. Якщо дитині нудно слухати дорослі розмови, вона може піти, лише попередньо запитавши у батьків дозволу.

Математика
Дії та їх компоненти. Істинні та хибні твердження. Довжина ламаної
1. Усне опитування.
Які арифметичні дії ви вивчили? Що означає додати? відняти? Яку арифметичну дію треба виконати, щоб стало більше? стало менше?
Як називаються числа, які додають? Як називається число, яке одержують у результаті арифметичної дії додавання?
З якою арифметичною дією пов’язана дія додавання? Як пов’язані дії додавання і віднімання? Закінчіть речення: «Якщо від суми двох чисел відняти перший доданок, то…», «Якщо від суми двох чисел відняти другий доданок, то…».
2.Каліграфічна хвилинка
Записати числа 2-го десятка у зворотньому порядку (20  19  18  …)
3. Робота за підручником  (ст. 113)
Усні обчислення (№1,2)
Удосконалення обчислювальних навичок (№3)
У таблиці вставити пропущені компоненти (№5)
Удосконалення вміння вимірювати та обчислювати довжину ламаної лінії (№4)
Хибне чи істинне твердження? (№6)
Удосконалення вміння складати і розв’язувати задачі (№7)
4.У цьому завданні є «пастка»: 3–3=6; 7–3=10 — учні мають помітити, що це рівності на віднімання. Взагалі ці рівності є хибними. Запропонувати учням перетворити їх на істинні.
5.Розвиток логічного мислення учнів. 
 Богдан нижчий за Володю, але вищий за Антона, Сашко — найнижчий серед хлопчиків. Хто з хлопчиків найвищий? [Можна зобразити зріст хлопчиків відрізками: відрізок, що позначає зріст Богдана, коротший ніж відрізок, що позначає зріст Володі, але довший за відрізок, що позначає зріст Антона. Ми вже можемо відповісти на запитання, навіть не креслячи відрізок, що позначає зріст Сашка, бо Сашко найнижчий. Відповідь: найвищий — Володя.]
6. Робота в зошиті (ст. 38)


Фізкультура
Тема. Організовуючі й загальнорозвивальні вправи. Вправи для розвитку швидкості. Стрибки у висоту з прямого розбігу. Рухливі ігри.


Основною умовою життя є взаємодія

1.     Ходьба (10с.), Ходьба із зупинками за сигналом (25с.), ходьба звичайна (10с.), ходьба з високим підніманням стегон, руки в сторони – «долаємо перешкоди» (10с.), ходьба звичайна (10с.), ходьба на зовнішньому (внутрішньому) боці стопи (по 10с.), ходьба звичайна (10с.), біг у середньому темпі (15с.), біг з високим підніманням стегон (15с.), ходьба звичайна (10с.).

2. Загальнорозвивальні вправи на місці. 1) повороти голови : ноги на ширині плечей, руки на поясі і пряма голова в початковому положенні; поперемінно повертати голову в право, в ліво;
2) нахили голови : ноги на ширині плеч, руки на поясі і пряма голова в початковому положенні; по черзі нахиляти голову вперед і назад;
3) обертання голови : ноги на ширині плечей, руки на поясі і пряма голова в початковому положенні; обертати голову в напрямі по і проти годинникової стрілки.
4) обертання плечима : ноги на ширині плечей, пряма голова і руки уздовж тулуба в початковому положенні; обертати плечима почергово вгору назад і вперед вниз;) махи руками: ноги на ширині плечей, пряма шия і руки уздовж тулуба в початковому положенні; обертати руками назад і вперед, а також схрещуючи в ділянці грудей.
5) підйоми рук : ноги на ширині плечей початкове положення; з'єднати кисті рук попереду, або за спиною і на глибокому вдиху підняти руки, а опустити на видиху;
6) розведення рук : ноги на ширині плечей початкове положення; випрямити руки перед собою на рівні грудей і зігнути їх в ліктях, щоб потім розвести назад, змикаючи під час вдиху лопатки.
7) випади в сторони: ноги на ширині плечей, ступні паралельно, руки на поясі початкове положення; зробити глибокі випади вліво і управо, глибоко присідаючи на одну ногу і розтягуючи іншу, а також не відриваючи ступень від підлоги;
8) згинання ніг : стати на ліву ногу, нахилившись вперед і зафіксувавши положення на обох руках, і підняти праву ногу; зігнути і розігнути ліву ногу; виконати аналогічну вправу для правої ноги;
9) присідання: ноги на ширині плечей, руки на поясі початкове положення; присідати максимально глибоко на вдиху і займати початкове положення на видиху.
10) спортивна ходьба на місці: початкове положення ноги разом, руки вільно уздовж тулуба; легке марширування;
11) підйом на носки: початкове положення ніг разом, руки уздовж тулуба; утримуючи рівновагу, піднятися на носки обох ніг на вдиху і опуститися на видиху.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=l9pDnUJOqMM&feature=emb_logo

Мистецтво

Тема:"Митці- професіонали.Композитор.Виконавець.
Слухання:К.Стеценко, опера- казка"Лисичка,Котик і Півник."(пісні Котика,Півника,Лисички).
Виконання:
А.Філіпенко,О.Журлива"Узяла лисичка скрипку"

1. Перегляд мультфільму "Котик та Півник"

https://www.youtube.com/watch?v=6KoIWlxiMrs



2. Вивчення нового матеріалу
Музика може народжуватися під впливом різних почуттів. Наприклад, від споглядання краси природи або під час слухання цікавих казок. Її створюють професійні музиканти — композитори.
      Музикантів, які виконують вокальну та інструментальну
 музику, називають виконавцями.
      К. Стеценко. Опера-казка «Лисичка, Котик і Півник»
(пісні Котика, Півника, Лисички).


 Пісня Лисички

https://www.youtube.com/watch?v=yjj9yF39Pbk
     
          Пісня Котика

https://www.youtube.com/watch?v=8VQ27Xv3aOo

         Пісня Півника
 - Як композитор завдяки музиці передав характери 
винахідливого Котика, довірливого Півника, хитрої Лисички?

УЗЯЛА ЛИСИЧКА СКРИПКУ
Музика А. Філіпенка  Слова О. Журливої 



Виконуючи пісню, слідкуй за чітким промовлянням закінчень  фраз.



 - Яку лисичку змальовано в пісні?
 -  У якому темпі пісню  краще виконувати?
  - З якою гучністю? 
 - Уяви себе виконавцем і придумай рухи до пісні відповідно до її  змісту.

   Роздивись малюнок  





  -  Яка з лисичок відповідає пісні, а яка — опері-казці?
 - Як зображено різних за характером  лисичок?
 - Хто такий композитор?
 -  Порівняй характери лисичок із пісні  А. Філіпенка «Узяла Лисичка  скрипку» та опери-казки  К. Стеценка «Лисичка, Котик і  Півник».



Навчання грамоти
Робота з дитячою книжкою. Олег Буцень «Солодкий дощ»
Інформаційно-дослідницький екологічний проект "Як живуть мурахи"
1. Промовляння скоромовки.
У діброві — дуби,
Під дубами — гриби,
Трава — між грибами,
Хмарки — над дубами.
2. Гра «Нісенітниця».
Настала весна. У лісі було гарно й тихо. Під сухою травою ховалися проліски, троянди, ромашки. Раптом ми побачили їжачка. Який він кумедний! Увесь жовтенький. Вуха довгі, хвіст пухнастий. Він щось ніс на своїх голках — це була золота рибка. Але побачивши нас, їжачок перелякався і втік.
— Діти, чи не здалося вам щось неправильним у цьому тексті?
— Доведіть, що такого не може бути.
3.Робота з дитячою книжкою. Олег Буцень «Солодкий дощ».
         Закінчилася зима. Прокинувся муравлик від довгого сну. Поворушив мляво рудими вусиками, випростав лапки — час за роботу братися. Побіг на розвідку.
         Як гарно навколо! Сніг недавно зійшов, приємно парує вогка земля. Заспівали пісень дзвінкоголосі пташки. То там, то тут зеленіє перша травиця. А ось вилізла з моху волохата квітка сон.
— Ой, як ти мене налякала! — зупинився на хвильку перед нею муравлик. — Гадав, потвора яка. Зараз і кінець мені буде. — Поворушив невдоволено вусиками і поповз собі далі. Коли це згори щось йому ляп! Краплина. Та яка ж велика! Мало не прибила бідолаху.
         Обтрусився муравлик і щодуху додому. Прибіг у мурашник, репетує:
— Закривайте мерщій входи: дощ починається!
         І такий галас учинив — уся мурашва позбігалась. Заметушилась. Нумо входи-виходи закривати, щоб вода у мурашник не просякла.
Коли хтось каже:
— Братця! А наш муравлик від дощу солодкий. Ось покуштуйте його. Кинулась мурашва до нього, обнюхують, смакують — справді солодкий!
— Де ж ти солодкий дощ бачив? — питають. — На небі жодної хмаринки не було.
— Не знаю, — ніяковіє муравлик. — Я під березою біг. А мене щось мокре зверху лясь!
— Так то ж не дощ, а берізчині сльози. Сік капає. Ану, веди нас туди.
І побігли за муравликом по березовий сік.
         Стоїть береза в лісі. Кап-кап-кап, — на сухе листя скидає великі краплини соку. Кажуть: то береза плаче. Чого? Від тепла, від сонця, від радості, що знову весна настала. Тому і сльози солодкі.
4.Ознайомлення із книгою. Робота із заголовком.
— У цій книзі дуже багато цікавого. Роздивіться її.

— А тепер прочитайте назву книги. Як ви гадаєте, про що йтиметься у цій книзі? Чому дощ був солодкий?
5.Робота над казкою.
— Назвіть головних дійових персонажів казки. Якими вони були?

— Намалюйте малюнки до казки.
Навчання грамоти
Розвиток зв'язного мовлення («Вчуся бути хорошим другом (хорошою подругою)»)
1.Гра «Мій найкращий друг» або «Моя найкраща подруга».

— У вас, напевно, вже є друг (подруга). Розкажіть, який він (вона).

— Чому ти вирішив (вирішила) з ним (з нею) подружитися?

2. Відповіді на запитання.

— Чи знаєш ти, чим цікавиться твій друг (твоя подруга)?

— Чим він (вона) любить займатися у вільний час?

— Про що мріє твій друг (твоя подруга)?

— Яка у нього (у неї) улюблена книга (гра, мультфільм)?

— Чи допомагає тобі друг (подруга)?

— Чи знаєш ти, чим ти можеш допомогти другові (подрузі)?

— Що вам подобається робити разом?

— Чим ви із другом (подругою) схожі?
3. Каліграфічна хвилинка
— Напишіть каліграфічно літери.
21. Слова української й російської мов часто не збігаються місцем наго
— Поясніть, яким з'єднанням поєднуються літери.

— Запишіть їх у зошит.

4.Робота у зошитах
Утворіть речення. (Риба плаває у воді.)

— Прочитайте друге слово. Утворіть речення. (Птах літає у небі.)

— Прочитайте третє слово. Утворіть речення. (Заєць стрибає у полі.)

— Прочитайте четверте слово. Утворіть речення. (Равлик повзає у траві.)

5. Робота над реченнями.

— Складіть два речення про свого друга (подругу).

— Використайте подані слова (чесний — чесна, скромний — скромна, добрий — добра, сміливий — смілива.)












Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Фізична культура 2 семестр

Фізична культура 1 семестр